sunnuntaina, joulukuuta 23, 2007

Muutamana yönä olen tässä näpertänyt- ja uusin hullaantuminen ja hitti-juttu on siis Fimo-massa!!-Jonkun verranhan on tullut kokeiltua aiemminkin, mutta silmät avautu kokonaan eri maailmaan, kun tajusin Kuukkelilla alkaa ettiä engllanniksi ohjeita ja muita sivuja, kun suomeksihan noita ei oikein ole muita kun muutama blogi, ja Pörrön sivut.
-Eli nyt kaiki Googleen hakusanaksi laittamaan "polymer clay" tai niinkun minä ekaksi laitoin, kun halusin niitten pötkylöitten tekoon ohjeita: "polymer clay, cane"!!!-Minä jään oottamaan tänne kuin massailu-kuume leviää :D

Sen verran muuten tuosta englannin kielestä, että sen takiahan en ole kelpuuttanut luettaviksi noita enklanniksi olevia sivustoja, kun oon ajatellut etten jaksa käännellä niitä mun keskitasoisella-huonolla englannillani kuitenkaan...Todellisuudessa siellä ei kyllä ole kuin muutama uppo-outo sana, jotka selviää aika hyvin jo lause-yhteydestä, ja kun enemmän pyörii niin tuntuu ne nopeesti päähän jäävän.-Ja on mullakin tuossa vieressä englanti-suomi-sanakirja, että voi opiskella jouhevasti tässä samalla. ;)

Mutta tässä ensimmäiset pikkuset vaativammat tekeleet, ohje löytyy täältä.

Oon saanut aikaseksi jo samalla tekniikalla ruusupötkönkin, ja siitä helmiä ja riipuksia, mutta niistä ei vielä ole kuvia.

Perjantaina, kun isäntä piti vapaa-päivää, pääsi äiti kartuttamaan askartelutarvike-varastoaan. -Siis ideana oli että käydään siinä Jumbon vieressä Puuilossa hakemassa muksujen kanssa sopivan kokosia ruuveja niihin "uusiin" keittiön vetimiin, mutta minä menin ja löysin sitten Puuilon askartelu hyllyt... Ja lopputulos:

Pienimpiä mahdollisia muovihanskoja massailuja varten( eli kokoa 7 ja ovat nämäkin mun pikku-pikku-kätösille ihan liian isoja..) Jouluhyllystä löydetty tekolumi roomboxeja silmälläpitäen, ja enkelikello jouluksi muuten vain (huom, jo YKSI ei askartelu-liitännäinen ostos!) tuoksutussit(heh, aika hauskat, makso niin vähän että pakko oli ottaa testiin) akryylivärit(taisivat maksaa balttiarallaa 3 egee!!)

Tässä lähempi kuva tuoksutussien kotelosta jos innostutte ;) Eihän ne tuoksut nyt eteerisille öljyille vertoja vedä, ja osa on aika kaukaa haettuja,osa jopa aika karseita, myönnettäköön, mutta eiköhän tuon hintansa väärti kuitenkin :) -Ja minkäs teet kun alkaa lapsettaa :D


Mini-riivipenkki nukkisteluja varten, Viivi on antamassa mittakaavaa, ja Viivillähän ikää on se 1,5 vee.

Jiiri-boksi ja saha myöskin nukkisteluja varten...Ei ehkä laadukkain mahdollinen, mutta ei tuokaan ollut hinnalla pilattu, ja eiköhän tuo mun käytössä palvele ihan kunnialla

Sitten päällimmäisenä ohut ja tasainen metalli-kulmaviivain-löytö! Tää siis on pohjastakin tuommonen tasainen, eikä semmonen raksa-malli missä se yksi sivu on paksu, niinkun yleensä.

Kulma-viivaimen alla 10 kpl kirjekuoripaketteja, taisivat olla suunnilleen euron paketti! Ja niitten alla oleva askartelukartonki-paketti 1,90!!!-Jumbon Citymarketissa saman tuotteen hinta oli 5,90... Ei tuokaan paksuinta mahdollista kartonkia ole, mutta kelpaa mulle, ja tykkään noista pastellisista hempeen pirtsakoista väreistä.

Tässä ylempänä vielä edellä mainitusta parempi kuva että löydätte jos haluatte kipasta itellekkin tuommosen paketin.

Tämmönen leimasin muuten saapu huutiksen kautta mulle tuossa oliko se nyt viime viikolla...

-Nonni, sitten vihdoin kun äitikin saatiin irti Puuilon askarteluhyllyistä, ja jättivät minut virkistymään Jumboon, haalin Sinellistä mukaani kaikki nämä aarteet:

Vahanauhoissa värivalikoima ei oikein miellyttänyt, joten sovelsin vähän ja otin tilalle muita nauhoja, kun koruihin oli siis nauhoja hakusessa... Fimon väreihin en kanssa ollut tyytyväinen, mutta onhan Ihan kiva kauppa olemassa ;) Ja sainhan mä mun pitkäaikaisen kuolauksen kohteen kuitenkin, eli nuo kirkkaamman väriset chalksit!

Eli äiti on häpi-häpi-zoi-zoi, ja sen myötä hyvää joulua kaikille!!!!! -Tässä vielä kuva meijän viime joululta, lahjojen avaus käynnissä, ja tyttelillä äitin värkkäämä tonttuhattu päässä:

Ei kommentteja: