perjantaina, joulukuuta 07, 2007

Pyöritystä...

Nonii, isäntä on ollut koko viikon saikulla kun venäytti nilkkansa viime viikolla, minä oon pitänyt pienen flunssan poikasen tällä viikolla, ja Viivi sai viime viikolla neuvolakäynnillä rokotteen, ja nyt on maha sekasin, oksentaa ja on väsynyt, kiukkunen ja kuumeinen pikkuneiti. En tiiä kuuluuko nuo kaikki oireet rokotuksen jälkioireisiin, mutta kipeä mikä kipeä, joka tapauksessa... Onneksi ottaa lääkkeet suht nätisti, niin vähän saa tietä pienelle niillä tasoitettua... Ronjakin on kunniakkaasti kantanut kortensa kekoon, ja nykyään neidin yöunet alkavat vasta tuolla puolen yön tienoilla... On harrastanut sitä jo melkeen koko viikon, saa nähdä aikooko pitää kauankin tuosta kiinni, -nyt se kyllä nukkuu, mitä ihmettelen ja koputtelen puuta nyt heti ;)

Mutta näpertelytapahtumiin:
Elikkäs, Liljankukan kanssa tehtiin kauppoja tuossa joku aika sitten, iso orvokkikori-leimasin, iso kasa leimavärejä, ja mun jo kauan himoitsemani Fiskarsin Shape Cutter (kirjotettiinkohan tuonne päinkään...? )ja siihen Cutteriin pari sabluunaa.

Kaikkiin noihin oon tosi tyytyväinen, ja Cutterin kanssa oli alkuun hankaluutta, mutta Maissin loistavilla neuvoilla sain homman toimimaan niinkun pitääkin, ja hommasin jo pari sabluunaa siihen lisääkin. Vinkkinä muuten mulle tuon vempeleen omistajillekkin jotka Vantaan suunnalla oleilevat, että Jumbon Sinellissä oli ainakin vielä viikko sitten nuo tuon sabluunat (tai ainakin osa) jonkun verran alennetulla hinnalla. Huomenna oon itekkin menossa Jumboon meijän poppoon kanssa, niin varmaan pyörähdän siellä hakemassa vielä yhden sabluunan
...Viimeksi jo pyörittelin käsissäni sitä missä on tähtiä ja sydämmiä ja ovaali ja mitähän muuta, mutta ensitten hennonut ostaa...No, nyt se on pakko saada-viikon harkinnan jälkeen :D

Sieltä Stadin kädentaitomessuilta hommasin tään Tilda-paketin-ja maksoin niinku JÄRKYTTÄVÄN paljon ylihintaa, mutta puolustuspuheena on että en ollut missään aikasemmin nähnyt edes myynnissä saati sitten halvemmalla, ja olisihan ne rahat messuilla menneet joka tapauksessa :D Tarttuhan mukaan samalta kojulta se pienten Tilda-enkelien leimapaketti josta ei vieläkään ole kuvaa teille laittaa, zori.


Huuto-netistä hommasin tämmösen:


Kirja maksoi pari euroa, ja on vuodelta 1943! Ostin sen materiaaliksi, tarkotus oli leikata siitä "parhaat palat" seinälle tauluiksi ja kortteihin ym, mutta tuo on niin hyväkuntonen ja loistava opus että en henno! Tuolla se aarteen ominaisuudessa lepäilee hyllyssä :) Siinä on sisäsivulla omistuskirjoitus ja joillekkin sivuille on tehty alleviivauksia, eli joku on aikoinaan OIKEASTI opetellut parempien seurapiirien käytössääntöjä tuosta.
Mulla on tämän opuksen lisäksi yksi vuoden 1950 huonekasvikirjakin ja oon nyt ihan myyty noihin vanhoihin opuksiin.

Muita tässä viime aikoina tehtyjä juttuja on Oliverian kanssa tehty vaihtari valopöydästä -eli nyt on saatu sekin sitten! =) Tämä kyseinen paketti viipyi postin kuskauksessa viikon, ja olin jo suunnitellut laittaa Oliverialle viestin että kyllä nyt on Kusti polkenut jonnekkin männikköön kun tuli lappu että paketti on Potissa haettavana ja toivotaan pikaista hakua :).

Sitten sain kutsun leimakuva-vaihtoon täältä, ja tietysti lähdin mukaan. Pari paikkaa on näköjään vielä vapaana, että messiin vaan!!

Sitten muuta... Juu, kummipojalle tein yksi ilta (eli siis käytännössä yö) askartelujoulukalenterin. Otin sisältöideoita ympäri nettiä, enimmäkseen Ihan Itsestä askartelu-proggiksia joissa on kaikki tarvittava materiaali mukana ja ohjeet myös, että pikkuherra tarvii vaan jonkun joka vähän kattoo päältä ja auttaa tarvittaessa. -Kyselin jo ensimmäisen luukun avauksen jälkeen (kalenteri alkoi vasta 5. päivästä kun sain idean vähän myöhään) ja Mikkelissä on yksi erittäin innokas askartelija joka oli Fimo-massaillut varsin suurella innolla. :)

Nukkikseen oon tehnyt ison padan, tai kattilan, miten sen nyt ottaa, ja paistinpannun-josta tuli ihan liian iso. Massasta tein. Samoin oon tehnyt ison liudan massahelmiä, reenannut eri juttuja. Pitäisi alkaa työtää osaa jo koruiksi.

Kortteja oon tehnyt, joulukortteja siis. Samoin leimakuvia oon väritellyt idealla että testailen eri väritystekniikoita, siis niitä mitä kaikkia ohjeita ja tapoja yleisesti eri blogeissa on ollut tarjolla.-Ja sen myötä on syntynyt pakottava halu saada kunnon akvarellivärit ja mattachalksit, siis ne isot.-Tuommonen 4 värinhän mulla onkin, ja sitten ne ihkut hilechalksit joihin rakastun joka käyttökerta enemmän ja enemmän!

Kuvia laitan seuraavaan postaukseen niin leimasimista ja korteista kuin helmistäkin. -Ja se oli lupaus. :)

1 kommentti:

Hanna kirjoitti...

Elä hyvä nainen mäne leikkoomaan tuommoista aarretta! Ota vaikka kopioita, mutta elä leikkaa. Ja käy lukemassa mailit, niin tiedät miksi mä oon tätä mieltä... ;o) Oon odotellut kovasti vastausta, kun on hirveä syyhy keräillä sulle tarvikkeita. Olis vaikka mitä ihanaa... Kirjankansipahveja ja lukunauhoja ja eri värisiä papereita yms.