torstaina, lokakuuta 04, 2007

Korttihuumaa huipussaan

Oon tässä muutamana iltana (-no myönnetään että yönä,-muullon ei ehdi askarrella )perehtyny tuhon Finnstamperin blogiin ja voi että mimmonen aarrearkku se onkaan kaikkine uusine tekniikoineen! Innostuin niin kaikesta että aloin kaivella varastoja oikeen urakalla ja väsätä ihan eri otteella joulukortteja. Lopputuloksia on tässä:

Muistin että mulla on jossakin kätköissä noita Toreadin joulu- 3d-kuvia pari arkkia ja minä joka en ennen edes tykännyt 3 d-kuvista, rakastuin ihan totaalisesti näihin!-Näitä ihania peikkoja pitää saada lisää!! Teksti on käsin kirjotettu Peel offseilla, tausta on leimailtu ja reunat "sutattu" leimamusteella ja ääriviivatarra väritettu Peelseilla kanssa.

Tässä testasinmosaiikki-tekniikkaa ja mun uutta armasta rakastani: kuumailmapuhallinta. Puhaltimen hommasin karusti Keravan Hong kongista, hintaa vempeleellä oli vaille 10 e, tähän päädyin kun PAKKO oli puhallin saada ( tuutte samaan tulokseen kun luette tätä Finnstamperin blogia) ja siihen askartelupuhaltimeen en hennonu sijottaa sitä melkeen 30e. Oon tähän hankintaani enemmän kun tyytyväinen, toimii hienosti uudessa virassaan.Mutta vielä takasin korttiin: Pallerot on mini-haaraniittejä, jotka oon hommannut Ingridhalta Paperikierteestä . Vihreä hötö tuon peikon taustalla on Sinellistä viime kesänä hommattua jonkinlaista kuitunauhaa...Ööh...tausta on taas leimattu, ja lisäksi vetelin siihen vähän chalkseilla viheän ja keltasen sekoitusta, mikää ei tunnu näkyvän kuvassa, niinkun ei sekään että peikko on saanu vähän blig blingiä kimalleliima-tiploista.



Tässä leimailin taas ja touhusin leimasienen kanssa, ja lisäks vielä vetelin väriä vähän pitkin ja poikin, nii sain tuommosen utusen näkösen tuosta taustasta.Kirjaimet on leimattu vellumille jollain pilipali-musteella ja päälle on laitettu läpinäkyvää embossaus-jauhetta että kiinnittyy.(Ensin leimasin kullanvärisellä ihan pelkiltään tuohon vellumille mut ne himpuran kirjaimethan vaan katos siitä kun mikään hankas yhtään korttia vasten).Kirjainten taustanauhoina on tarlatania . Ja ainii! Mulla on käytössä Wurthin geelipikaliimaa, ja se ensinnäkin toimii kun häkä melkeen kaikkeen ja toisekseen, se ei näy vellumin läpi!-Nuo kirjaimet on siis sillä kiinni. Kuvan taustan kulmien tiplut on muuten kohoväriä.

Että näin. Siitä kuumailmapuhallin-reissusta vielä senverran, että siellä nökötti poistolaatikossa Xyron 150, eli se tarrantekovempele,5 e ja siihen niitä kesto-tarrapaketteja 2 kpl a`3 e. Härskisti nappasin tietysti molemmat tarrapakkaukset mukaan, hykerrellen vaan säästön määrää, ite tarrakonehan mulla on jo, että sen sentään hennoin jättää vielä jonkun muun löydöksi :D oon muuten tuohon tarrakoneeseenkin aivan myyty-nyt kun vihdoin oikeesti aloin kattoa etä kuinkas se toimiikaan. Paras juttu oli se että mä en oo "saanu" sitä käytettyä kun mun mielestä siinä oli vaan hylsyn jämä jäljellä tarrarullasta...No...tarkemmin katottuna siinä onki ollu kokoajan puolisen rullaa tarraa jälellä-kun en hiffannu kuin se toimii, nii en tajunnu sitä, vaan oon kironnu ku ei oo tarraa siihen, enkä kuitenkaa oo aikasemmin saanut aikaseksi sitä edes hommata. Nyt kun muistelen, nii kyllähän siinä huutonetin ilmotuksessa oli tuo mainittu kun tuon sieltä huusin... Samalta reissulta -isännän suosituksesta muuten- hommattiin mulle semmonen pienen pieni (kynän kokoluokkaa) kaasu-toho-systeemi. Ite en osannu ees ajatella että mihin mä nyt tuommosta, mutta isäntä se tomerasti sano että mielikuvitusta kehiin; Korujen tekoon, nyt vaikka esimerkiksi! Ihana mies, niiin tietysti!! Tähän juttuun pitää vaan pikkusen perehtyä ennenku alkaa touhuamaan.

Ostin muuten tänään tuon PaperCraft inspirations:n , siinä oli hyllyssä toinenki ihana korttilehti, mikä olis kyllä kiinostanu, mutta molempia ei hennonu ja tässä mun valkkaamassa oli aika käyttökelposen näkösiä joulu-leimasimia mukana. -Lehdestä en oo vielä ehtiny lukee kun sisällysluettelon, joten tässä on senkin suhteen vielä kaiki hauskuus edessäpäin.

Mutta että näin, jatkakaamme :)

P.S. Meinasipas unohtuu: Meijän isompi tyttö, Viivi käveli eilen ihan kokonaan ite elämänsä ensimmäistä kertaa!Että kohta se on meininki taas melkosta kun se kunnolla tuon sisäistää...:)




















1 kommentti:

eija kirjoitti...

No hei! Oletkin tehnyt tosi hienoja kortteja ja toi innostus ihan tarttuu :) Vai hankit tohon. No nihs. Korujen tekoon tietty. Mullakin se on ollut laatikossa puoli vuotta, mutta en ole vielä ehtinut perehtymään siihen. Jännityksellä odotan mitä tuleman pitää. Väsään nimittäin korttien lisäksi myös hopeakoruja ;) Uskon että tohon avulla urkenee ihan uusi ura..