sunnuntaina, toukokuuta 20, 2007

Valitan että päivityksiä tippuu aika harvakseltaan tätä nykyä, mutta maha-asukin ja Viivin jäljiltä ei paljon virtaa nykyään yli tunnu jäävän, ja nyt on päällä kaupantekijäiseiksi joku typerä flunssan alkukin, joka ei tule kunnolla päälle ja nosta kuumetta, vaan kiusaa vaan kolotuksilla ja pakotuksilla ja mielettömällä päänsäryllä.
****************************************
Tämmösiä kortteja valmistu tuossa pari päivää sitten, kun innostuin kokeilemaan noita lautasliina-kuvioita 3d:nä.En jostain syystä tykkää noista valmiista 3d kuvista, kai se on se kiiltävä pinta mikä mua siinä hämää, koska näihin lautasliina 3d:n oon taas ihan myyty.-Toinen syy on kyllä varmaan se että ne tehdastelosten kasaaminen on aikamoista piperrystä, mut näistä saa mun mielstä tosi kivoja ronskimmallakin otteella.

Liimasin vaan halutut kuvat (vaan se lautasliinan päällimmäisen osa) puikkoliimalla kartongille (puikkoliimalla koska kakspuoleinen teippipaperi on mun mielestä aika tyyristä tähän käytettäväks ja liimaharsoo en omista, vois olla kyllä kuulemma kätevä) ja leikkelin niinku mieli teki. Valmiiseen kuvaan lisäsin sitten halutessa hileliimaa.Testasin muuten sitäkin että kiinnitin nuo lautasliinakuvat decoupage-tekniikalla laimennetulla erikeepperillä kartongille, mutta se on suht hidasta ja siitä jää ruttuja-mikä ei kyllä mua haittaa, sehän antaa vaan lisää rustiikkia korttiin.

Tää kortti menee harjottelun piikkiin, ei vielä edusta oikeen mun makua ollenkaan, joku tässä mättää vaikka kuin yritin hieroo tuota mieleiseksi... Tuo esikko on siis vaan leikattu tuohon muotoon ja lätkitty alustaansa 3d-tarrapaloilla kiinni, eli ei sitä oikeaoppista 3d:tä, oishan tuohon voinu lisätä noita vihreitä lehtiä ja kukkiakin kohotarroilla kiinni, mut menee näinkin,tai itteasiassa mä varmaan muokkaan tuota korttia vielä, mut en tiiä teenko sitä tuon kukan osalta :D


Heh, tähän käytin vanhaa tapettia, vanhaa pakkauspaperia ja lautasliinaa ja miljoonavuotta pitkin varastoja ja lattioita pyörinyttä niinirusettia. Tähän oon ihan ältsin tyytyväinen! Sisäsivut tästä kyllä vielä puuttuu, niinku näistä kaikista viime aikoina valmistuneista... Mutta ehkä mä saan neki vielä tässä joku ilta väännettyä.
Tämä on jo aikoja sitten valmistunut kortti, mihin käytin niitä pieniä ristipistokuvia mitä väänsin aikasemmin. Tästä tuli kanssa tosi mieluinen, tosin oon miettiny että missä tilanteessa ihmiselle lähettää/antaa tän aihealueen kortti...? Kertokaa jos on ideoita...Mulla on pisteltynä tuon tuulimyllyn ohjeparikin, siitä teen varmaan samantyylisen kortin kanssa tässä joskus.

Tää ei kanssa oo ihan mun omaa makua edustava, mutta oon muten varsin tyytyväinen tähänki...voi olla että tämäki jutuu vielä tuunattavaksi ennenku jättää kotipesän.

Ja tässä on Viiville syntymässä olevat villikset! Alotin Mikkelissä tekemään näitä, ja eipä ne täällä kotosalla olekkaan nyt sitten juuri edistynyt...No, kuhan kortti-into, ja koru-into vähän laantuu nii sitten varmaan malttaa taas neuloa, ellei ristipistot vie taas mennessään tai muuta jännää keksi. ;) Rakastuin tuon hahtuvakiekon väriin, äiskällekkin nauroin ku alotin tuota neuloa, että tään neulominen on kun karkkia söis! Väri on kuulemma Pirtin kehräämön kevään uusia värejä, niinku tuo toisenki kiekon väri, minkä ostin, ja mistä on kuva tuossa alla
****************************************************

Tänään tuli muuten postissa mun helmitilauskin! Hollannista Esteriinalta intouduin tilaamaan, ja olen kyllä äärimmäisen tyytyväinen: Paketti tuli nopeemmin ku osasin edes odottaa, hinnat on halvat, ja tavara on erinomaista!-Jopa 2-luokan helmet on mun silmissä tosi kauniita, ja aina ei helmiä tilatessa ole tavara ollut ihan sitä miltä kuvissa on näyttänyt...Mutta liatan niistä kuvia kuhan ehin ees kuvata sen satsin.

**************************************************

Tein tänään muuten koko illan yhtä korttia. ..Testasin ääriviivatarrojen käyttöä 3d:nä-tänki idean näin joskus varmaan pari vuotta sitten jossain... Tästäkään en oo ehtiny vielä kuvaa ottaa, mutta on kyllä loistava tekniikka, mä oon tähänki ihan myyty!

************************************************

Ja ainii, Taavalta ostin helmiä, ja kävin kipasee ne tuolta vetomarkkinoilta. Sormet syyhyää päästä niihin käsiksi, on pari ideaa hautumassa niiden varalle jo, saa nähdä saako mun villeistä ideoista vaan taas käytännön tasolla mitään valmistumaan. Mutta ihania helmiä, kiitos vaan Taava!

Mutta tässä kai isommat tälle illalle, ehkä saan jo huomiseksi niitä kuvia aikaseksi ja jos olo sallii niin jopa päivityksiin asti ;)