torstaina, toukokuuta 24, 2007

Surffailin yks aamupäivä blogilistan uumenissa ja löyty tämmönen hauska savolais-juttu, ihmiset kun tuppaa muistuttaa mua aina silon tällön että savolainen ja blondi; ERITTÄIN huono yhdistelmä-vaikken mä puhu ees lähellekkään NOIN levveetä savvoo :D Me savolaiset ollaan kuulemma niin kieroa sakkia, että jos meille syöttää rautanauloja, nii takalistosta tulee ulos korkkiruuveja, -näin mua yksi mieshenkilö joskus kassahomma-aikoina valisti ... ;)




************************************************

Oon taas riehaantunu tässä viimeaikoina luonnonkasveista, varsinki sen jälkeen kun bongasin iltakävelyllä tämän mulle uppo-oudon kaunottaren ihan kävelytien vierestä:

-Kyseessähän on siis kevätlinnunherne, ja periaatteessa mun olis pitäny tuo tunnistaa tällä koulutuksen määrällä, mutta netistä löyty apu, ja seuraavalla kerralla tunnistan tuon ihanuuden heti ensisilmäyksellä, ja tiedän sen nähdessäni tallustelevani tosi ravinteikkaassa lehdossa :) Ja jos- ei vaan KUN mulla joskus on omaa pihaa (jos oikein onnistaa niin aion kyllä jollakin ilveellä katttoo että olis se oma tönökin sillä omalla pienellä pihalla...) Niin...niin...kevätlinnunhernettä. TÄYTYY saada sinne, sitä kun voi ostaa siemenenä luonnonkantaa ja taimistosta ihan viljeltyjä valmiita taimia.

Mm. Täältä ja täältä löytyy tuosta kaunottaresta ja monista monista muista puutarhan ja luonnonkasveista lisää tietoa ja voi kysellä outoja kasveja yms. -Mun mielestä loistavia sivustoja molemmat, ja onhan noilla muutamalla muullakin kasvio-sivustolla tullut kahlattua pari iltaa :D



Mutta mutta...yhen toisen kävelytien vieressä kasvo tämmösiä puskia...? Mikä ihme tämä on-siis tuon voikukan tunnistan minäki, mutta tuo hormoni-hirviö-apilalle näyttävä puska?! Kyseessä oli pellon vieressä kulkeva kävelytie, eli liittyykö tuo pelto ja tämä mysteerikasvi toisiinsa kenties? Kyselen nyt aluks tässä tätä, ja selvittelen sitten tuolla foorumeilla jos kukaan teistä ei osaa mua auttaa...

Sitten pari kuvaa ihan vaan parista kasvista mistä ite tykkään (nään sieluni silmin jo sen töllin ja nää kaikki ihanuudet siellä pihassa... :D )

: kotkansiipi

ja maahumala. Tätä kylmästi ryöväsin kävelytien vierestä muutaman versotuppaan parvekelaatikkoon kasvamaan, ehkä Vantaan kaupunkiei kaadu ja kuole tähän mun ryöväys-peraatioon, vaikkei tuo olis niihin jokamiehenoikeuksiin kuulunutkaan :)

1 kommentti:

Kati kirjoitti...

Heippa! Siitä krakleerauksesta vielä. Mä en käyttänyt olleenkaan niissä mun korteissa pohjamaalia, vaan sivelin värillisen pahvin pintaan suoraan sen krakleerauslakan ja sitten pintamaalin.